ID: 56237
Omschrijving
Hierbij bied ik mijn zwarte Suzuki Savage LS650 uit 1994 te koop aan. Dit is het \"nieuwe\" model van 1994 en later, dus met vijf versnellingen.
Ik heb deze 1 cilinder 650 cc cruiser / chopper ruim 4 jaar in bezit gehad en met veel plezier bereden. Veelal gebruikt voor woon-werk verkeer zonder mij ooit een dag te laten staan. Starten, lopen en met veel plezier rijden maar. Door zijn lage zithoogte en gewicht is deze motor zeer wendbaar, erg goed te beheersen en daardoor (ook!) zéér geschikt voor mensen die minder lang zijn en/of weinig ervaring hebben.
De Savage biedt echter ook de meer ervaren bestuurder (minimaal rijbewijs A2) een mooie rit. Met zijn 23 kW (31 pk) en 50 nm aan koppel, is dit een eencilinder motor met een stuk meer pit en karakter dan cruiser motorfietsen van vergelijkbare formaten. Prima om rustig te toeren maar met zijn soepele vermogen en topsnelheid van 140 a 150 km per uur komt deze Savage ook niets tekort in het dagelijkse verkeer en op de snelweg. Doordat de Savage niet zo groot en breed is als menig ander cruiser, rijd je fluitend tussen de files door (en je poort, als je in je tuin wilt parkeren!).
De reden van de verkoop is dat ik de Savage inmiddels al een tijdje als tweede motor in gebruik heb. Ik kreeg behoefte aan iets groters en zwaarders, maar wilde eigenlijk geen afstand doen van de Savage omdat ik het een leuke motor blijf vinden. Zodoende heb ik de Savage aangehouden en de laatste tijd eigenlijk meer tijd besteed aan onderhoud en poetsen dan aan rijden. Mijn vriendin had inderdaad (helaas) gelijk: ik rijd te weinig om twee motorfietsen te hebben... Daarom mag de Savage nu dan toch iemand anders blij gaan maken.
Staat van de motor:
De Savage is op dit moment volledig rijklaar en opgepoetst. De motor is vrijwel geheel origineel met uitzondering van de kleinere knipperlichten, het achterlicht en de \"bewerkte uitlaat\".
De uitlaat is namelijk (door een eerdere eigenaar) open geboord, waardoor de motor een iets mooier geluid (geen asociaal kabaal hoor) maakt en wat vlotter/soepeler rijdt. Het kenmerkende Savage-plof geluid brengt altijd een glimlach op je gezicht :)
Tijdens de laatste beurt (eind juli 2019) is het onderstaande onderhoud gepleegd:
Luchtfilter vervangen
Oliefilter vervangen
Olie ververst
Benzineslang vervangen
Klepdeksel interne ringpakking vervangen
Klepdeksel pakking vervangen
Bougie vervangen
Remblokken voor vervangen
Remolie ververst
Remmen voor en achter afgesteld
Knipperlichten vervangen
En: in april 2020 is er ook nog een nieuwe accu in gegaan. De oude deed/doet het nog maar begon een beetje op te raken. Geen halve maatregelen, dus gewoon een nieuwe erop.
Sinds bovenstaand onderhoud is er amper een paar honderd kilometer mee gereden. De huidige kilometerstand is 27.835 maar dit zal waarschijnlijk nog wel een beetje oplopen.
Ook het vermelden waard:
Banden hebben nog zat profiel. Achterband heeft ongeveer 6.000 km gereden.
Zadel van de bestuurder is in 2016 opnieuw bekleed met leer en is dus nog keurig.
Er zit ook nog een windscherm bij. Ik gebruik dat scherm niet, omdat ik m zonder scherm mooier vind. Die zit er dus wel bij en kan indien gewenst voor u gemonteerd worden. Ik heb 2 oudere foto\'s met het gemonteerde windscherm toegevoegd.
Minder mooie puntjes:
De motor ziet er (zeker voor zijn leeftijd) prima uit maar het betreft hier natuurlijk geen nieuwe motor en natuurlijk zijn er dan ook gangbare gebruikssporen.
Het achterste deel van het zadel (voor de bijrijder) is niet meer zo netjes. Het leer is (op de naad) gescheurd. Je kunt er nog prima op zitten maar mooi is het natuurlijk niet.
Het achterspatbord vertoont helaas wat krassen (zie close up foto) maar ik heb mij daar zelf nooit zo aan gestoord. Daarbij zijn er veel mensen ...
Ik heb deze 1 cilinder 650 cc cruiser / chopper ruim 4 jaar in bezit gehad en met veel plezier bereden. Veelal gebruikt voor woon-werk verkeer zonder mij ooit een dag te laten staan. Starten, lopen en met veel plezier rijden maar. Door zijn lage zithoogte en gewicht is deze motor zeer wendbaar, erg goed te beheersen en daardoor (ook!) zéér geschikt voor mensen die minder lang zijn en/of weinig ervaring hebben.
De Savage biedt echter ook de meer ervaren bestuurder (minimaal rijbewijs A2) een mooie rit. Met zijn 23 kW (31 pk) en 50 nm aan koppel, is dit een eencilinder motor met een stuk meer pit en karakter dan cruiser motorfietsen van vergelijkbare formaten. Prima om rustig te toeren maar met zijn soepele vermogen en topsnelheid van 140 a 150 km per uur komt deze Savage ook niets tekort in het dagelijkse verkeer en op de snelweg. Doordat de Savage niet zo groot en breed is als menig ander cruiser, rijd je fluitend tussen de files door (en je poort, als je in je tuin wilt parkeren!).
De reden van de verkoop is dat ik de Savage inmiddels al een tijdje als tweede motor in gebruik heb. Ik kreeg behoefte aan iets groters en zwaarders, maar wilde eigenlijk geen afstand doen van de Savage omdat ik het een leuke motor blijf vinden. Zodoende heb ik de Savage aangehouden en de laatste tijd eigenlijk meer tijd besteed aan onderhoud en poetsen dan aan rijden. Mijn vriendin had inderdaad (helaas) gelijk: ik rijd te weinig om twee motorfietsen te hebben... Daarom mag de Savage nu dan toch iemand anders blij gaan maken.
Staat van de motor:
De Savage is op dit moment volledig rijklaar en opgepoetst. De motor is vrijwel geheel origineel met uitzondering van de kleinere knipperlichten, het achterlicht en de \"bewerkte uitlaat\".
De uitlaat is namelijk (door een eerdere eigenaar) open geboord, waardoor de motor een iets mooier geluid (geen asociaal kabaal hoor) maakt en wat vlotter/soepeler rijdt. Het kenmerkende Savage-plof geluid brengt altijd een glimlach op je gezicht :)
Tijdens de laatste beurt (eind juli 2019) is het onderstaande onderhoud gepleegd:
Luchtfilter vervangen
Oliefilter vervangen
Olie ververst
Benzineslang vervangen
Klepdeksel interne ringpakking vervangen
Klepdeksel pakking vervangen
Bougie vervangen
Remblokken voor vervangen
Remolie ververst
Remmen voor en achter afgesteld
Knipperlichten vervangen
En: in april 2020 is er ook nog een nieuwe accu in gegaan. De oude deed/doet het nog maar begon een beetje op te raken. Geen halve maatregelen, dus gewoon een nieuwe erop.
Sinds bovenstaand onderhoud is er amper een paar honderd kilometer mee gereden. De huidige kilometerstand is 27.835 maar dit zal waarschijnlijk nog wel een beetje oplopen.
Ook het vermelden waard:
Banden hebben nog zat profiel. Achterband heeft ongeveer 6.000 km gereden.
Zadel van de bestuurder is in 2016 opnieuw bekleed met leer en is dus nog keurig.
Er zit ook nog een windscherm bij. Ik gebruik dat scherm niet, omdat ik m zonder scherm mooier vind. Die zit er dus wel bij en kan indien gewenst voor u gemonteerd worden. Ik heb 2 oudere foto\'s met het gemonteerde windscherm toegevoegd.
Minder mooie puntjes:
De motor ziet er (zeker voor zijn leeftijd) prima uit maar het betreft hier natuurlijk geen nieuwe motor en natuurlijk zijn er dan ook gangbare gebruikssporen.
Het achterste deel van het zadel (voor de bijrijder) is niet meer zo netjes. Het leer is (op de naad) gescheurd. Je kunt er nog prima op zitten maar mooi is het natuurlijk niet.
Het achterspatbord vertoont helaas wat krassen (zie close up foto) maar ik heb mij daar zelf nooit zo aan gestoord. Daarbij zijn er veel mensen ...